Jak zapuścić włosy?

Może się z tym urodziła, może to mądra rutyna pielęgnacji włosów. Niektóre kobiety zazdroszczą sobie, że długie włosy po prostu się zdarzają, ale dla reszty z nas należy zmienić pewne aspekty naszej codziennej rutyny urody.

Niezależnie od tego, czy chodzi o używanie innej szczotki do włosów, regulowanie częstotliwości używania suszarki, dodawanie witamin do mieszanki, czy spanie na jedwabnej poszewce (tak, naprawdę), istnieje kilka prostych kroków, które można wykonać, aby uzyskać długie, lśniące zamki. Zapoznaj się z tymi poradami pro, które poprowadzą Cię we właściwym kierunku (dłużej!).

  1. Uzyskać częste wykończenia – tak, naprawdę.
    Może się to wydawać sprzeczne z intuicją, ale jeśli chcesz mieć długie włosy, które są rzeczywiście zdrowe, musisz regularnie je przycinać. „O ile cięcie nie powoduje szybszego wzrostu włosów, o tyle pozbywa się rozdwajających się końcówek, które łamią włosy” – wyjaśnia słynny fryzjer Michael Dueñas. „Wyeliminowanie rozdwajających się końcówek sprawia, że włosy rosną szybciej”. W końcu rozdwojone końcówki, które łamią się, mogą doprowadzić do utraty długości włosów – nie wspominając już o ich połysku, objętości i gładkości. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak długo możesz przechodzić między kolejnymi trymerami, skorzystaj z tego poradnika.
  2. Oprzyj się chęci, aby przejść na blondynkę.
    Jakkolwiek elegancko wyglądają platynowe włosy, przejście od ciemniejszego odcienia do jasnego blondu może stać pomiędzy Tobą a Twoimi najdłuższymi włosami. „Gdy powłoka włosa zostanie uszkodzona przez wybielacz, możesz mieć więcej pękniętych lub rozdwojonych końcówek” – wyjaśnia Elizabeth Hiserodt, starsza kolorystka w Cutler Salon w Nowym Jorku. „Im mniej zabiegów chemicznych, tym lepiej będą rosły twoje włosy.”
  3. Rozprowadź na włosach naturalne olejki.
    Chodzenie do łóżka z nieszczotkowanymi włosami może wydawać się kuszące, gdy jesteś zmęczona, ale podanie kilku szybkich pociągnięć może być bardzo korzystne dla ich zdrowia. „Zaczynając od skóry głowy, używaj szczotki z włosiem z dzika, aby równomiernie rozprowadzić olejki na włosach, dzięki czemu pozostaną one naturalnie nawilżone” – poleca Meri Kate O’Connor, starszą kolorystkę i nauczycielkę włosów w Salonie Eva Scrivo. Bonus: Ten prosty krok każdej nocy pomaga zwiększyć krążenie, co pomaga uczynić skórę głowy zdrowszą.
  4. Jedzcie właściwe potrawy.
    Posiadanie długich, mocnych włosów nie zależy tylko od tego, jakie produkty nakładasz na włosy, ale także od tego, co wkładasz do swojego ciała. Aby wspomóc wzrost włosów, trzeba je „karmić” od wewnątrz”, wyjaśnia dr Francesca Fusco, dermatolog z Nowego Jorku. „Spróbuj zwiększyć spożycie białka za pomocą pokarmów takich jak ryby, fasola, orzechy i całe zyski.”

Jeśli nie jesteś miłośnikiem mięsa, powinieneś nadal dążyć do utrzymania diety bogatej w białko. Dr Fusco ostrzega, że kobiety, które nie mają z tym dość, często doświadczają „większej dawki”. Dietetyczka GoodHousekeeping.com Jaclyn London, MS, RD, CDN dodaje, że żywność bogata w białko, a także witaminy A, C i E, minerały takie jak cynk i żelazo oraz kwasy tłuszczowe omega-3 mogą przyczynić się do zdrowszych włosów.

  1. Unikaj narzędzi do stylizacji termicznej.
    „Przestań nadmiernie stylizować włosy” – ostrzega fryzjer gwiazd Ken Paves. Jeśli musisz używać ciepła, Paves zaleca obniżenie temperatury i zawsze używać środka termoochronnego – w przeciwnym razie, ryzykujesz uszkodzenie włosów, co prowadzi do ich łamania i puszystości.